Zoeken
ALLE MOTO'S

Alle voorradige moto's onder te verdelen per merk, prijs en ouderdom.

Pagina 1 van 10      1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   

nordstrom coupon code 2014

Merk - Type Bouwjaar Prijs Omschrijving

AJS - D1

1915

18,500.00 €

Eerste AJS model met een V-twin motorblok. Eertste model met "AJS scientific frame". De bovenbuis liep van balhoofd tot zadelpen in een rechte aflopende lijn zonder gebruik van gebogen buizen. Deze motorfiets had de in 1915 super moderne 3 versnellingsbak met kickstarter. Magneto ontbreekt. Dit was een Bosch, of door toedoen van niet leveren van Duitsland aan de vijand, was dit een Amerikaanse Splitdorf. Frame, motor en versnellingsbak zijn matching numbers!

Altière - Race

1905

VERKOCHT

Franse race fiets van het mark Altiére. Mooi compleet en met groot tandwiel met de speciale ketting met dubbele schakels.

BMW - R63

1929

BIEDEN

BMW die gestart was in 1923 met de bouw van motorfietsen bracht in 1928 hun eerste 750cc boxer kopklepper sport motorfiets uit. Dit is een zeer snelle (standaard af fabriek 140km/h) motofiets die veel gebruikt werd om te racen. Van dit model zijn er maar 794 stuks gebouwd en er zijn er nu nog maar zeer weinig van over. Deze motorfiets komt uit een bekende Duitse collectie en is perfect gerestaureerd. Start en loopt zeer goed en is zeer snel. Matching numbers en origineel type plaatje.

BMW - R42

1928

VERKOCHT

Duitse BMW model R42. Dit is een 500cc zijklepper van 1928. Deze motorfiets is 100% origineel en in goed rijdende toestand. Matching numbers en volgens BMW archief is deze gemaakt op 08/05/1928 en geleverd op 09/05/1928 aan BMW handelaar Creutz & Werner in Chemnitz. Ook te koop met alu Steib sport zijspan. Zie andere advertentie.

BMW - R47 Racer

1927

BIEDEN

BMW had al veel ervaring opgedaan met de bouw van vliegtuigmotoren en vanaf 1921 waren ze gestart met de bouw van een inbouw boxer motor die men verkocht aan verschillende merken. Omdat de verkoop niet goed liep en BMW het idee had dat ze een betere motorfiets konden maken dan deze van hun klanten, zijn ze in 1923 gestart met de bouw van een eigen motorfiets. Dit was de 500cc zijklepper model R32. Twee jaar later voegen ze hierbij een kopklepper versie de R37 waar zeer vele prijzen mee gewonnen werden. In 1926 was deze motorfiets iets verouderd volgens BMW en brachten ze de R42 uit. een 500cc zijklepper maar nu met echte remmen en niet meer de polieremmen van het vorige model. Het jaar erop in 1927 brachten ze een kopklepper versie uit, de R47. Dit was een echte sportmotor die zonder veel aanpassingen makkelijk kon ingezet worden om te racen. Door de hoge prijs zijn er maar 1700 stuks van verkocht.
Paul Greifzu (1902 - 1952) was al vroeg begonnen met racen en in 1927 schakelt hij over naar BMW. Eerst deze R47 waar hij vele wedstrijden mee heeft gewonnen en later met een eigenbouw BMW auto waar hij ook vele overwinningen mee behaalde. In 1952 sterft hij in een crash tijdens een testrit. Er staat een gedenksteen aan de A9 in Dessau.
Deze moto komt uit het museum in Suhl zijn geboorteplaats.
Moto is in perfect rijdende staat en zal deze zomer terug geracet worden op Bonneville Salt Flats tijdens de Speed Week.
1926-??? geraced door Paul Greifzu
1970 - 2014 Tentoongesteld in het Automotive Museum van Suhl (geboortedorp van Paul Greifzu).
14-15 juni 2014 circuit Francorchamps, eerste prijs voor beste restauratie.
Juli 2014 BMW Brand store : Moto op tentoonstelling, special rond racing.
9-15 Augustus 2014: Bonneville Speed Week.
15 Augustus 2015 The Quail motorsport event (Carmel). Moto was gevraagd om tentoon gesteld te worden. Verschillende intervieuws met de pers.
16 Augustus 2014: Uitgenodigd om de moto te presenteren op het evenement Concours d'LeMons (Carmel/Monterey).
16 Augustus 2014: Bezoek van Jay Lenno Concours d'LeMons (Carmel/Monterey)
16 Augustus 2014: Intervieuw met de organisatie en de pers op het evenement Concours d'LeMons (Carmel/Monterey) 9-10 Mei 2015 Vintage Revival Montlhery. Racen op de historische kombaan ten zuiden van Parijs.
2016 - April 2019 tentoongesteld in het Talbott motorfiets museum in Carmel USA.



BMW - R26

1958

4,850.00 €

Duitse BMW model R26. Dit is een 250cc kopklepper van 1958. Motorfiets heeft wat nazicht nodig en enkele onderdelen moeten vervangen worden voor originele, zoals achterlicht en zijdeksel batterijbakje ontbreekt. Voor de rest is hier heel weinig werk aan om deze weer goed rijdend te krijgen.

BSA - B22 Empire Star

1938

6,850.00 €

Engelse BSA model B22 - Empire Star. Dit is een 250cc Kopklepper sport model met speciaal geharde cilinder en bijpassende zuiger ringen. Als optie kon men deze verkrijgen met omhoog lopende uitlaten. Mooie oude restauratie die laatst gelopen heeft 5 jaar geleden. Moet terug opgestart worden.

Clement - Autocyclette

1912

VERKOCHT

Franse motorfiets Clement met zijspan. Dit is een 500cc zijkepper V-twin.

Contrast-JAP - TT racer

1912

VERKOCHT

Er is zeer weinig bekend over deze motorfiets en dit type motor. De grotere versie van deze motor is zeer bekend. Het bestaat in 500, 735 en 1000cc (ook bekend als de 90-bore). Deze sportmotor werd gebruikt door de grote merken zoals Matchless, Dot, Nut, Bat en ook in sommige cyclecars. De 1000cc is gebouwd tot begin '20 en werd ook gebruikt in de vroege Brough Superior. JAP begon met de bouw van de 735 en de 1000cc rond 1910. De 500cc een paar jaar later. Tot vorig jaar wist niemand (die ik kon vinden) het bestaan ​​van de 350cc versie. Geen foto's, geen brochures, geen info. Ergens heb ik opgepikt dat JAP in 1912 of 1913 3 van deze motoren voor de Isle of Mann TT heeft gemaakt. Lijkt mij logisch want wat is het voordeel voor particuliere klant, het heeft geen zin om een 350cc kopklepper V-twin te bouwen. Dit is veel te duur. Wel is 350cc een race klasse en daar heeft deze wel een betekenis. Dus dit moet een prototype race-versie zijn.
Contrast-Jap was een klein Engels bedrijf dat zeer vroeg is gestart met motorfietsen te bouwen. Beste reclame was gaan racen. Winnen op zondag is verkopen op maandag was de slogan toen. Het frame is een uit SUN lugs gemaakt met een Bramton voorvork. Sun was een bedrijf dat zelf motorfietsen maakte maar ook een leverancier van de gegoten koppelstukken om een kader te bouwen. De meeste kleinere bedrijven gebruikte deze lugs omdat ze zelf niet kapitaal krachtig waren om deze te gieten. Bramton was een grote leverancier van voorvorken. De motor is dus de zeldzame, waarschijnlijk de enige die nog bestaat, 350cc kopklepper V-twin sportmotor. Achterwiel heeft een 3 versnellingen Sturmey Archer naaf. Dit is 1912 en toen bestonden nog niet echt versnellingsbakken. Enkele jaren ervoor had Zenith het gradua systeem uitgevonden, een soort traploze versnelling principe variomatic, en dit was het eerste antwoord op de aanzet tot versnellingen. Deze achternaaf kan je best vergelijken met een grote 3 versnellingen achternaaf van een gewone fiets. Restauratie is net beëindigd en de eerste testritten waren op de kombaan van het race circuit in Montlhery. Motorfiets is gevonden in Spanje in de buurt van Barcelona waar deze rond WOI heeft geracet op de kombaan van Barcelona.

Cotton - 25/Special

1938

7,450.00 €

Toen JAP in 1937 uitkwam met het nieuwe race blok, de High Camshaft, was het Engelse merk Cotton één van de eerste om dit in te bouwen in hun sportieve motorfietsen. Dit motorblok is maar 2 jaar gemaakt en zodoende zeer zeldzaam en zeer gezocht.
Dit is een 350cc van 1938. Zeer mooie basis voor restauratie.

Pagina 1 van 10      1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   

© HD Classic | Pandhoevestraat 79a | 3128 Baal | België | T: 0032(0)16.53.75.77 | M: 0032(0)477.888.184 |    

Facebook Twitter YouTube