>
Dit is Harley-Davidson race geschiedenis! zeer zeldzaam.
Koslow was racer, kampioen hillclimbing en ingenieur bij de Excelsior fabriek. Hij ontwikkelde de ombouw kit om van de 750cc Excelsior (kop-zijklepper) een kopklepper te maken die veel sneller was. Hiervan maakte Excelsior 24 motorfietsen waarvan er nog 2 bestaan en deze zijn in USA in het museum "Wheels through time" te zien. Door de tegenvallende verkopen na de Beurscrash (1929) in Amerika besloot Ignace Schwinn de Fabriek te sluiten. Koslow mocht de blueprints hebben van deze ombouwkit die hij heeft ontwikkeld voor de Excelsior racers. Na de sluiting maakte Koslow nieuwe koppen voor op de Harley 1200cc modellen V-VL. Deze. waren met 4 of 2 kleppen per cilinder en soms met een eigen gemaakte carterhelft. Veel heeft hij er niet gemaakt (waarschijnlijk maar een stuk of 5) en de meeste zijn gebruikt in Cooper race wagentjes.
Deze racer heeft het Harley fabrieks race frame dat verstevigd is door een 3de buis van het achterwiel naar de zadelbuis. Op de foto's kan je heel mooi zien hoe dit frame is verstevigd met extra moffen en speciale gietstukken. Er zijn maar zeer weinig van deze originele fabrieks race frames over gebleven. De motor is een onderbouw van een Harley VL met speciale cilinders en koppen die door Harley gemaakt werden in opdracht van Koslow. Motor heeft ook het speciale zijdeksel voor de aansluiting van een Magneto ipv een generator die een batterij nodig heeft. Carburator is een Alcohol carbu die nu omgebouwd is naar benzine maar dit gaan we terug naar origineel zetten.
Dit is waarschijnlijk het prototype geweest voor de 1936 Knucklehead modellen!
Dit is een zeer zeldzame verschijning van een heel speciale racer die in perfect rijdende staat is.
Merk:
Harley-Davidson
Type:
32VL Koslow
Jaar:
1932
Doe een bod!
Neem gerust contact op voor grotere foto's of voor meer informatie.