>
Harley starte met de bouw van model W in 1937. Deze motor werd gebouwd in verschillende versie's, aangeduid met het motornummer.
W: high compression
WL: medium compresion
WLD: high compression
WLDR: Special (high compression)
WS: Sidecar
WSR: Sidecar for Japan
later nog WLDD, WLA, WLC, WLS, WR, WL-SP, WLH
Van de WSR zijn er in 1937 5 prototypes gemaakt voor Japan. Hier is verder geen bewijs van want al deze motoren zijn verdwenen. TOT NU!!!! Dit is één van de 5 prototypes die geleverd zijn aan Japan.
Het enige bekende van WSR is dat er 2 fabrieks foto's bestaan van een 1944 WSR voor levering aan Rusland. In 1944 nog bondgenoot van Amerika. De geleverde Harley's (+/- 30.000 stuks) aan Rusland werden bijna allemaal voorzien van een Russich M72 zijspan. De motoren waren hier niet echt op voorzien waardoor Harley deze 1944WSR voorstelde. De aanpassingen waren: langere voorvork, aangepast frame, zijspan, achteruitversnelling.
het rare is dat in de lijsten van Harley deze 1944 WSR niet vermeld staat. De enige andere WSR's zijn de 5 die gemaakt zijn in 1937 voor Japan (zie lijst).
Motornummer: WSR
W: high compression
S: sidecar
R: meestal gebruikt voor "special" of "racing". Was het hier de aanduiding van reverse??? was het in 1944 de aanduiding voor Russia. Zoals later bij de WLH de H staat voor Holland???
Alle verdere info is welkom!
Merk:
Harley-Davidson
Type:
37WSR
Jaar:
Doe een bod!
€1500
Neem gerust contact op voor grotere foto's of voor meer informatie.